Filosofisk? Might even be unrealistic.



Imorgon är det fredag. Igen. Veckorna tar slut innan jag hinner andas, innan jag hinner pressa ut den kalla vinterluften ur mina lungor och dra den tillbaka igen. De tar slut så fort att jag måste dra den mest klyschiga liknelsen av de alla; att jag inte ens hinner blinka. Jag undrar en sak. Hur mycket missar vi egentligen av världen genom de cirka 14.000 gånger om dagen vi sluter ögonen i en så kallad blinkning? Jag menar, tänk om man skulle ta alla dessa millisekundrar av slutna ögon, sätta ihop dem så att alla gånger man någonsin blinkat kommer i streck, utan mellanrum, hur länge skulle man blunda? Skulle man hinna öppna ögonen innan veckan var slut?

Jag vet inte. Skrev spontant, har inte ens brytt mig om något vidare försök till uträkning.

xx E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0