TACK TILL MINA KÄRA

Har jag nämnt att jag har fyllt år?
Kanske ett tecken på mitt misskötande av bloggen?

Jag vaknade i alla fall till sång, blommor, frukost och presenter. Tog mig iväg till skolan och blev överrumplad av att mina fantastiska vänner hade spökat ut hela danssalen med ett sextiotal ballonger, cerpentiner, "Happy birthday!"s på väggarna och till och med köpt en cupcake med födelsedagsljus i. De försökte därefter få mig att gå runt med en sådan där triangulär pappershatt med texten "happy fucking birthday".
   Dagen fortsatte i den banan hela tiden och vart jag än vände mig tycktes alla vara glada, kramiga och ofattbart generösa. Åkte till dansen efter skolan, hade balett med ytterligare några älsklingar som förgyllde tillvaron. När danslektionen väl var slut, bytte jag om och hoppade in i bilen. Där väntade ännu fler överraskningar! Min fina mamma hade köpt en Gateautårta i chokladsmak, ett perfekt fuschiafärgat YSL-läppstift samt valt ut runt femton färgglada macarons som slagits in i NK:s klassiska konfektyrkartonger. Pappa startade motorn efter mitt glädjeutbrott och vi tog oss bort mot Odenplan för att hämta upp Anna.
   Dagen avslutades därefter med middag på Kung Carls bakficka, många skratt och sist macarons och tårta framför TV:n i vardagsrummet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0