Dans le matin



Vaknade upp av att morgonljuset sipprade igenom mitt sovrumsfönster, jag klev upp och kände morgonkylan mot mina bara fötter när jag morgontrött tog mig ner för trappan. Insåg att klockan var mycket mer än jag hade trott så det blev en tiominuters-dusch för att tvätta håret med mitt favoritshampoo.

Tio minuter blev en kvart. En kvart blev tjugo minuter. Tjugo minuter blev till en halvtimme. Jag var sen. Stängde av vattnet och virade slarvigt in mig i en handduk. Klädde på mig något jag egentligen inte alls kände för, men hade ingen tid över till att leta efter något bättre. Småsprang runt i huset och fixade något i köket för att i nästa stund borsta tänderna i badrummet. Slängde på mig min kavaj och knöt mina ursprungligen vita converse för att chansa på att hinna med två minuter över halv-bussen. Och det var då pappa frågade varför jag skulle åka så tidigt. Jag kunde förstod inte vad han menade, hade han blivit knäpp? Sneglade på klockan en extra gång.
Jag hade tagit fel på en timme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0